Zalety systemu mPOS

Published by: 0

Płatności bezgotówkowe na dobre „zadomowiły” się wśród kupujących i większość z nich nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania bez ich udziału. Warto jednak pamiętać, że operacje tego typu to już nie tylko płatności za stacjonarnych punktów POS. Coraz częściej spotyka się także systemy pozwalające na dokonywanie mobilnych płatności.

Co to jest mPOS?

Pojęcie to oznacza w po prostu „mobilny punkt sprzedaży” (od ang. mobile Point of Sale) – odnosi się ono do wszystkich urządzeń, które pozwalają rozliczać transakcje bez udziału gotówki i nie wymagają stałego połączenia (internetowego lub telefonicznego) do poprawnego działania. Zazwyczaj systemy tego typu działają na podstawie łącza udostępnianego przez operatora komórkowego. Dzięki temu, urządzenie wcale nie musi być podłączone kablem. Transmisja danych odbywa się w ramach abonamentu lub pakietu, który oferuje operator. Umożliwia to użytkowanie mPOS w niemal dowolnym miejscu.

Dla sprzedawcy, który prowadzi swój biznes rozliczając usługi lub produkty w miejscu zamieszkania klienta, jest to spore udogodnienie. W takim przypadku wystarczy tylko poprosić kupującego o możliwość uregulowania należności za pomocą karty płatniczej lub aplikacji w telefonie. Urządzenie z mobilnym systemem POS obsługuje niemal każdy rodzaj transakcji, więc płatność jest szybka oraz bezproblemowa. Jedyne, czego wymaga się od klienta, to konieczność potwierdzenia płatności za pomocą właściwego kodu PIN.

Jakie są zalety mPOS dla przedsiębiorcy?

Oczywistym benefitem z posiadania i używania mPOS jest znaczne przyśpieszenie obrotu pieniężnego wewnątrz firmy. Sprzedawcy nie muszą martwić się odbieraniem, przewożeniem i przechowywaniem gotówki. Płatność natychmiastowo trafia na konto przedsiębiorcy. Ułatwia to nie tylko rozliczenia, ale też zmniejsza koszty logistyczne związane z obsługą środków pieniężnych. Dodatkowo, każda transakcja jest rejestrowana, więc właściciel firmy może z łatwością podglądnąć historię wszystkich operacji na danym urządzeniu.

Woman paying bill through smartphone using nfc technology

Znacznie wzrasta też bezpieczeństwo i skrupulatność rozliczeń. Przyjmowanie płatności bezgotówkowych niemal całkowicie likwiduje problem związany z niebezpieczeństwem otrzymania fałszywej gotówki czy błędnej sumy końcowej. System POS błyskawicznie sprawdza status karty płatniczej kupującego i weryfikuje jej prawdziwość – w tym wypadku praktycznie nie ma mowy o żadnej pomyłce.

Innym – często niedocenianym – pozytywem wynikających z posiadania mobilnego punktu sprzedaży,  jest możliwość wdrożenia oraz stosowania najróżniejszych opcji dodatkowych tak jak np. systemy rabatowe czy punkty cashback. Przedsiębiorcy mają do wyboru takie urządzanie, dzięki którym przy każdej płatności klient może otrzymywać rabaty wynikające z ilości lub sumy dokonanych zakupów. Sprzedający niejako „przywiązuje” klienta do swoich usług – wiedząc o rabacie lub potencjalnym gratisie, będzie ona bardziej skłonny dokonać ponownego zamówienia. Szczególnie istotne jest to np. w branży gastronomicznej, gdzie wiele restauracji dowozi jedzenie na miejsce wskazane przez kupującego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *