Kto może pracować jako sekretarka/asystentka zarządu

Published by: 0

sekretarka-asystentka zarzadu

Jeżeli chcesz codziennie podejmować nowe wyzwania, szukasz dynamicznej pracy z szerokim zakresem obowiązków i lubisz rozmawiać z ludźmi, to spełnieniem Twoich marzeń może być stanowisko sekretarki lub asystentki zarządu. Czy wiesz, jakie wymagania trzeba spełnić, by móc wykonywać ten zawód?

Sekretarka a asystentka zarządu

Zanim zaczniesz pisać CV, odpowiedz sobie na pytanie, które stanowisko jest bliższe Twoim oczekiwaniom – sekretarki czy asystentki zarządu. Na czym polega różnica? Sekretarki pracują zwykle w niewielkich firmach lub przedsiębiorstwach średniej wielkości. Ich rolą jest dbanie o prawidłowy obieg dokumentów w firmie, organizowanie podróży służbowych, witanie gości biznesowych, odbieranie telefonów i obsługa korespondencji firmowej. Osoby pracujące na tym stanowisku są wizytówkami firmy, a ich rolą jest dbanie o pozytywny wizerunek pracodawcy, ponieważ to właśnie one najczęściej kontaktują się z klientami oraz kontrahentami. Nieco inaczej wygląda praca asystentek zarządu w dużych przedsiębiorstwach, ponieważ większość wykonywanych przez nie zadań jest zlecanych bezpośrednio przez szefów firm. Asystentki prowadzą więc kalendarze spotkań członków zarządu, opracowują raporty i przygotowują prezentacje biznesowe, przedstawiane później kluczowym klientom. Odpowiadają też za organizowanie podróży służbowych oraz tłumaczenia dokumentów administracyjnych i ofert dla zagranicznych kontrahentów. Choć nie jest to regułą, to w wielu przypadkach praca asystentki zarządu wymaga większego doświadczenia i lepszej znajomości języków obcych niż w przypadku sekretarki, co znajduje swoje odbicie w ofertach zatrudnienia.

Jak zostać sekretarką/asystentką zarządu?

Aby wykonywać jeden z tych zawodów, niezbędna jest umiejętność zaawansowanej obsługi programów biurowych do edytowania tekstu, tworzenia kalkulacji oraz przygotowywania prezentacji. Coraz więcej firm oczekuje od sekretarek i asystentek zarządu płynnej znajomości angielskiego, a czasem też drugiego języka obcego. Dla pracodawców istotne są również doświadczenie na danym stanowisku oraz świetna organizacja pracy – także pod presją czasu i w szybko zmieniających się okolicznościach. Samodzielność, komunikatywność i wysoki poziom kultury osobistej, a także znajomość etyki biznesowej to dodatkowe atuty przyszłej sekretarki lub asystentki zarządu. Jeśli chcesz pracować na jednym z powyższych stanowisk, musisz lubić kontakt z ludźmi, wykazywać profesjonalizm w działaniu i mieć nienaganną prezencję – Twoją rolą będzie bowiem budowanie wizerunku firmy. Wielu szefów twierdzi, że kompetentna i godna zaufania sekretarka czy asystentka zarządu to prawdziwy skarb, bez którego żadna firma nie mogłaby właściwie funkcjonować. Jeżeli wybierzesz jeden z tych zawodów, musisz liczyć się z koniecznością podejmowania wielu wyzwań, które jednak sprawią, że w swojej pracy z pewnością nie będziesz się nudzić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *