Dlaczego warto żyć w zgodzie z Google?

Published by: 0

pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron w Google nadal jest jednym z podstawowych mechanizmów promowania marki w sieci. Jeśli jest dobrze przeprowadzone, wówczas umożliwia osiągnąć dużych korzyści dla firmy. O tym, czym właściwie jest pozycjonowanie i jak je dobrze wykonywać, można znaleźć bardzo wiele wiadomości w różnego rodzaju poradnikach on-line i na bardzo wielu stronach internetowych. Poznajmy więc zalety pozycjonowania stron internetowych, które jest przeprowadzone zgodnie z wytycznymi Google.

Najważniejsze korzyści pozycjonowania w zgodzie z Google

Wśród najbardziej znaczących korzyści pozycjonowania stron internetowych według wytycznych Google wymienić można:

  • budowanie świadomości marki wśród klientów – szukając jakiegoś przedmiotu w sklepie internetowym, klienci nie zawsze decydują się na kliknięcie linku, który znajduje się na najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli jednak strona internetowa przedsiębiorstwa znajdzie się w czołówce, to przeglądając wyniki, klient dostrzeże nazwę marki, pozostanie mu ona w głowie, a kiedyś może rzeczywiście odwiedzi stronę i dokona zakupu. Nie chodzi więc jedynie o sprzedawanie i osiągnie wyników. Liczy również to, czy klient wie o istnieniu marki.
  • budowanie zaufania do marki – jak się okazuje, wiele osób, które posługują się wyszukiwarką Google, ufa jej bezgranicznie. Dlatego wielu klientów decyduje się na skorzystanie z usług firm, które znajdują się najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Zatem im wyższą mamy pozycję w Google, tym większe prawdopodobieństwo, że klienci będą nas odwiedzać.
  • możliwość poznania potrzeb klientów – by we właściwy sposób pozycjonować stronę internetowa, musimy poznać słowa klucze. W tym celu sprawdza się najczęściej wyszukiwane przez klientów frazy. Mogą one stanowić realne źródło informacji o ich potrzebach i preferencjach. Pozwala to również lepiej przygotować firmę na rozwój i skoncentrować się tylko na tych obszarach, które faktycznie interesują klienta.
  • wszechstronny rozwój biznesu – to następna z ważnych zalet pozycjonowania. Właściwie przeprowadzone pozycjonowanie stron internetowych sprawia, że wiadomości zawarte na nich docierają do szerokiego grona odbiorców – także osób spoza regionu i kraju. Daje to właściwie nieograniczone możliwości rozwoju dla biznesu. Ważne jest również to, że pozycjonowanie daje możliwość dotarcia do najbardziej odpowiedniej grupy klientów, czyli tych, którzy naprawdę są zainteresowani skorzystaniem z usługi lub dokonaniem zakupów.
  • zwiększenie ruchu i konwersji na stronie – to chyba najważniejsza korzyść pozycjonowania stron internetowych. Duży ruch na stronie, który regularnie wzrasta, oznacza, że ofertą jest zainteresowanych znacznie więcej osób, czyli tych, którzy teraz lub w niedalekiej przyszłości skorzystają z niej i dokonają zakupów.

Niedozwolone praktyki są karane

Pozycjonowanie stron internetowych to klucz do sukcesu każdego przedsięwzięcia, którego obszarem działania jest przestrzeń internetowa. Obowiązują tu jednak liczne zasady, których przestrzeganie jest gwarantem prawdziwego sukcesu. Wśród niedozwolonych praktyk można wymienić tworzenie treści kierowanych pod wyszukiwarki, a nie pod klientów – bardzo szybko można zweryfikować ich jakość, a także formowanie treści, które mogą wprowadzać użytkowników w błąd. Ponadto należy unikać stosowania treści, które generowane są automatycznie, tworzenia stron, na których znajdą się treści skopiowane, wplatanie w treści stron słów kluczowych, które niezwiązane są z jej treścią. O tym wszystkim można przeczytać we wskazówkach jakościowych dla webmasterów. Nadrzędna zasada, która powinna przyświecać pozycjonowaniu stron w Google, głosi, że każda strona powinna być zgodna z potrzebami użytkowników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *