Z jaką częstotliwością uczestniczyć w szkoleniach?

Published by: 0

szkolenie w pracy

Jak często zwiększać swoje kwalifikacje podczas warsztatów i kursów zawodowych, aby profesjonalnie wykonywać swoją pracę? Z tym pytaniem mierzą się przedstawiciele niemal wszystkich zawodów, lecz odpowiedź na nie wcale nie jest prosta.

Nadążaj za zmianami

Szkolenia możemy podzielić na dwa rodzaje – kursy, które przybliżają nam specyfikę najnowszych zmian prawnych oraz warsztaty pomagające rozwijać zawodowy warsztat lub pokazujące nowe trendy i skuteczne narzędzia pracy stosowane w naszej branży. Udział w szkoleniach z pierwszej grupy jest niezbędny zawsze wtedy, gdy zmieni się porządek prawny, a wraz z nim przygotowywana przez nas dokumentacja lub stosowane procedury. Dotyczy to przede wszystkim pracowników zatrudnionych w działach logistycznych, księgowych i kadrowych, lecz w mniejszym stopniu także przedstawicieli innych zawodów. Na takie szkolenia powinniśmy się zapisywać zawsze wtedy, gdy pojawią się istotne zmiany wprowadzane przez rząd, a w przypadku firm działających na rynku międzynarodowym również przez Komisję Europejską. W niektórych branżach konieczność opanowania nowych zagadnień prawnych następuje raz na kilka lat, a w innych co kwartał. Jeżeli więc chcemy być zawsze na bieżąco z najnowszymi zmianami i zależy nam na tym, by profesjonalnie wykonywać swoją pracę, zarezerwujmy czas na udział we wszystkich szkoleniach poświęconych specyfice zmian prawnych, które dotyczą naszej branży.

Rozwijaj umiejętności i zwiększaj motywację

Druga grupa warsztatów jest adresowana do pracowników, którym zależy na zwiększeniu efektywności wykonywanych zadań – i to zarówno poprzez wzbogacenie warsztatu o nowe narzędzia czy poznanie technik sprzedażowych, jak również naukę ćwiczeń rozwijających kreatywność oraz motywację. Jak często powinno się uczestniczyć w takich szkoleniach? Najlepiej zawsze wtedy, gdy odczuwamy taką potrzebę. Zapiszmy się na nie, jeśli zaczynamy dostrzegać u siebie pierwsze symptomy wypalenia zawodowego, spadek motywacji lub po prostu chcemy zacząć wykorzystywać w pracy dodatkowe narzędzia, które pomogą nam zoptymalizować czas i polepszyć wyniki. Udział w tego typu szkoleniach może skutecznie naładować nas pozytywną energią i szybko przełożyć się na wzrost komfortu oraz jakości pracy. To także świetny sposób na wymanię doświadczeń z ekspertami z branży i pozyskanie nowych kontaktów. Warto uczestniczyć w takich kursach przynajmniej kilka razy w roku.

Pamiętajmy o tym, że częstotliwość kończenia szkoleń jest kwestią indywidualną. Niektórzy pracują lepiej, gdy odbywają kursy nawet co kilka tygodni, innym natomiast wystarczą 2-3 szkolenia w roku. Nie sugerujmy się więc liczbami, lecz dopasujmy liczbę wybieranych warsztatów do specyfiki naszej branży i własnych preferencji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *